Artikel Terbaru

Cara Pengeluaran Wang KWSP Untuk Menunaikan Haji

on Thursday, 27 December 2012

Cara Pengeluaran Wang KWSP Untuk Menunaikan Haji | Perkongsian kali ini adalah Kaedah / Cara untuk pengeluaran KWSP bagi Menunaikan Ibadah Haji. Seperti yang sedia maklum  dalam pebentangan bajet 2013 kerajaan telah memperkenalkan inisiatif Pengeluaran Haji  kepada ahli KWSP  untuk  membuat pengeluaran  simpanan dari Akaun 2 akan berkuatkuasa mulai 1 Januari 2013.

Cara Pengeluaran Wang KWSP Untuk Menunaikan Haji

CARA/ KAEDAH PENGELUARAN WANG KWSP AKAUN 2 UNTUK MENUNAIKAN IBADAH HAJI

  • Ahli pencarum perlu hadir di kaunter mana-mana cawangan KWSP.
  • Bawa kad pengenalan diri (MyKad,MyPR, KP Polis / KP Tentera)
  • Surat tawaran status terpilih daripada Lembaga Tabung Haji
  • Buku akaun Tabung Haji (LTH) yang telah dikemaskini dalam tempoh 6 bulan.


Bagi Permohonan tidak perlu mengisi borang untuk memohon pengeluaran ini. Ahli juga diingatkan agar mengemukakan permohonan Pengeluaran Haji selewat-lewatnya  tiga hari bekerja sebelum tarikh akhir menjawab pengesahan menunaikan haji  seperti ditetapkan oleh Lembaga Tabung Haji.

Syarat Kelayakkan Memohon Wang KWSP Akaun 2 Untuk Menunaikan Ibadah Haji






Untuk maklumat lanjut, ahli boleh mengunjungi laman web myEPF di www.kwsp.gov.my atau hubungi Pusat Panggilan KWSP di talian 03-8922 6000.



Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

Lyeen De Syifa said...

hebat..bru je semalam tman abah pegi tgok kwsp..HAHAH


27 December 2012 20:08
paripariputih said...

Tapi ni mcm-mcm mana pun kena mendaftar dulu dgn tabung haji kan?? ini hanya pengeluaran duit jer kan.. ok thanks... klw mcm pengeluaran dari kwsp rasa lagi cepat kot berbanding kita bank in kat dlm tabung haji....


27 December 2012 21:24
Iffah Afeefah said...

xkeje jdi xde kwsp

#mlsnye nk keje =P


27 December 2012 23:12
Yana Sakura said...

jom p haji..eh! hehe
keje pn blom ag..haha :D


28 December 2012 04:49
Dr. Fuh!! said...

teringin nak pergi haji tapi duit tak cukup lagi.mudah-mudahan nanti dapat pergi..:)


28 December 2012 12:33

Post a Comment

 
© Zul AeriazZ All Rights Reserved